______________________________________________________________________________

IKLANEKA RINGKAS@PKBC

BERITA BAIK UNTUK KAKI PANCING

Khidmat sewaan bot berenjin dan tanpa enjin
Di Sungai Belat Batu 3 Kuantan
Hubungi Tuan Haji Roslan (hj. Lan) 013-9454682.


KHIDMAT PENGIKLANAN RINGKAS DI RUANGAN INI
Untuk Maklumat Lanjut, Sila Hubungi Sdr. SUK Kawasan Kuantan.


Perlancaran Bulan Infaq Pas Pahang



______________________________________________________________________________

Sunday, March 8, 2009

Himpunan GMP - Apabila Penguasa Mengasari Rakyat!

Kuala Lumpur 7 Mac 2009 - Lebih 100 ribu rakyat dari pelbagai lapisan masyarakat telah berhimpun demi menyatakan bantahan terhadap dasar PPSMI. Perhimpunan di adakan di tiga tempat berlainan iaitu Pasar Seni, Sogo dan Masjid Negara. Kira-kira jam 2.00 petang, semua mereka mula berarak ke Istana Negara bagi mengiringi pemimpin-pemimpin GMP yang akan menyerakan memorandom bantahan kepada Yang Dipertuan Agung. Perarakan menjadi semakin besar apabila ketiga-tiga kumpulan ini bergabung di atas jalanraya.

Tanpa menghiraukan siapa yang berhimpun, polis mula melepaskan berpuluh-puluh gas pemediah mata dan air kimia. Para perserta himpunan ini, termasuk kanak-kanak, OKU, orang-orang tua dan wanita, mula bertempiaran lari apabila terhidu gas tersebut. Namun, peserta kembali berhimpun untuk meneruskan perarakan apabila kesan gas mulai hilang.

Sungguh menyedihkan apabila pihak polis terus membedil para peserta. Arahan dikeluarkan oleh pimpinan GMP supaya semua rakyat kembali ke Masjid Negara, kerana memo sudah berjaya diserahkan. Namun polis terus berkasar, memberdil berpuluh-puluh gas pemedih mata kedalam Masjid Negara. Polis turut menyermbur air kimia dan membedil para peserta yang berhimpunan di sekitar masjid kerana tidak dapat masuk ke dalam masjid akibat dihalang oleh pihak polis.












Himpunan mula bersurai ketika gerakan mashsiswa telah berjaya membawa pulang 'Keranda 152', simbolik kepada kematian bahasa. Di beritakan kira-kira 124 orang telah ditahan.-pkbc












admin - tidak terlepas YDP Kuantan, Ust. Rosli Abdul Jabar turut menjadi mangsa kekasaran pihak polis.

No comments: