______________________________________________________________________________

IKLANEKA RINGKAS@PKBC

BERITA BAIK UNTUK KAKI PANCING

Khidmat sewaan bot berenjin dan tanpa enjin
Di Sungai Belat Batu 3 Kuantan
Hubungi Tuan Haji Roslan (hj. Lan) 013-9454682.


KHIDMAT PENGIKLANAN RINGKAS DI RUANGAN INI
Untuk Maklumat Lanjut, Sila Hubungi Sdr. SUK Kawasan Kuantan.


Perlancaran Bulan Infaq Pas Pahang



______________________________________________________________________________

Monday, September 7, 2009

Belangsukawa - Ust. Bahrin Mohamad Dalam Kenangan.

Al-Fatihah buat Allahyarham Ust. Bahrin Mohamad, Naib Yang Dipertua Pas Kawasan Kuantan. Beliau telah kembali kerahmatullah menyambut seruan Ilahi jam 11 malam, pada 16 Ramadhan 1430 bersamaan 6 September 2009. Dari sumber Pas Cawangan Peramu, almarhum pengsan ketika sedang berusrah bagi membincangkan Program Sumbangan Fakir Miskin dan Anak Yatim Pas Kawasan Kuantan, yang dijadualkan pada 12 September 2009 bertempat di Pusat Tarbiyah Islamiyah Peramu (Putip) dimana Pas Cawangan Peramu menjadi tuan rumah. Almarhum disahkan meninggal di Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) Kuantan kerana mengalami serangan jantung.

Almarhum berusia 52 tahun, meninggalkan seorang balu dan 8 orang anak.

Almarhum dikenali sebagai seorang pemimpin yang berkarisma, tegas dan strategis. Seorang yang istiqamah dengan perjuangan Islam sepanjang hidupnya. Almarhum pernah mewakili Pas dalam pilihanraya umum bagi kerusi DUN Jenderak, pilihanraya umum ke 9 bagi kerusi DUN Penor (1995) dan pilihanraya umum ke 11 bagi kerusi Dun Tanjung Lumpur (2004). Pernah mengetuai Dewan Pemuda Pas Pahang pada era 80an, kemudiannya dilantik sebagai Setiausaha Perhubungan Negeri Pahang, serta pernah menjadi YDP Kawasan Kuantan, selain mengetuai Pas cawangan Peramu. Selain dipilih sebagai Naib Yang Dipertua pada pemilihan 2009, almarhum turut diamanahkan sebagai Pengarah Pilihanraya Parlimen Kuantan.

Lulusan Sarjana Muda Ekonomi ini pernah berkhidmat dengan Syarikat ASPA, kemudiannya menjadi Imam di Masjid Tengku Mahkota, Peramu. Almarhum sangat tegas mempertahankan masjid tersebut dari dikuasai oleh Majlis Agama Islam, ketika krisis majlis agama mengambil alih pentadbiran masjid-masjid seluruh negeri Pahang, sehingga almarhum dikekalkan sebagai Imam masjid tersebut.

Sesungguhnya pemergian beliau merupakan satu kehilangan besar kepada Pas Kawasan Kuantan khususnya dan kepada gerakan Islam amnya. PKBC merakamkan ucapan takziah kepada keluarga almarhum, diharap meraka tabah dan redha dengan pemergiannya.
Semoga segala usaha dan pengorbanan almarhum selama ini, diberi pembalasan yang baik di sisi Allah. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang soleh dan para pejuang Islam.Amin.

admin : Jenazah beliau akan disembahyangkan pada jam 10.00 pagi esok, bertempat di surau Pasir Putih Peramu.
Innalillah hiwainna ilaihirajiun... Al-Fatihah.

1 comment:

Ketua Lajnah Pendidikan PAS Kawasan Indera Mahkota said...

Takziah kepada seluruh keluarga Ustaz Bahrin Mohamad di atas pemergian beliau ke rahmatullah. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh beliau dan menempatkannya besama roh orang-orang yang beriman.Amin.