______________________________________________________________________________

IKLANEKA RINGKAS@PKBC

BERITA BAIK UNTUK KAKI PANCING

Khidmat sewaan bot berenjin dan tanpa enjin
Di Sungai Belat Batu 3 Kuantan
Hubungi Tuan Haji Roslan (hj. Lan) 013-9454682.


KHIDMAT PENGIKLANAN RINGKAS DI RUANGAN INI
Untuk Maklumat Lanjut, Sila Hubungi Sdr. SUK Kawasan Kuantan.


Perlancaran Bulan Infaq Pas Pahang



______________________________________________________________________________

Thursday, December 11, 2008

38 ekor Daging Lembu Diagih Dalam Ibadah Qurban Dan Akikah UPU Kg. Belukar

Oleh Mohd Razali Ramli

Kuantan: Sebanyak 38 ekor daging lembu berjaya diagehkan dalam Ibadah Qurban dan Akikah sempena menyambut Hari Raya 'Idil Adha di peringkat Unit Peti Undi (UPU) Kg. Belukar, DUN Inderapura baru-baru ini.

Ibadah Qurban serta Akikah tersebut diadakan ditujuh tempat berasingan iaitu di Pasti As-Saadah Kg. Razali, Surau RRM Batu 3 1/2 Jalan Gambang, Surau Kg. Belukar, Markas UPU di Kg. Kurnia, Pondok Pemuda Al-Kalthumiah, Surau Sekolah Agama Al-Irsyad, Kg. Kurnia dan di Masjid Al-Fattah Batu 3 Jalan Gambang.

Keseluruhan daging qurban telah berjaya diagihkan terutamanya kepada penduduk-penduduk miskin yang ada di sekitar UPU seperti di Kg. Kurnia, Kg. Belukar, Kg. Razali dan Kg. Batu 3.

Sementara daging akikah pula kebanyakannya dimasak untuk dijamu kepada orangramai terutamanya petugas-petugas yang bertungkus lumus bekerja bermula daripada proses penyembelihan selepas solat Hari Raya 'Idil Adha sehingga selesai majlis tersebut.

Disamping mengharapkan ibadah qurban dan akikah tersebut diterima oleh Allah SWT serta mendapat ganjaran pahala yang besar daripadaNya, ianya juga diharap dapat membantu golongan yang kurang berada.

Kehadiran orangramai yang bersama-sama bergotongroyong menyempurnakan ibadah tersebut serta agehan daging qurban kepada seluruh penduduk kampung juga diharap dapat menjalinkan hubungan silaturrahim dikalangan umat Islam setempat.

Semangat suka berkorban dikalangan mereka yang mampu terutamanya untuk kepentingan Islam diharap dapat berterusan walau pun Islam telah diberi kemenangan oleh Allah di negeri dan negara ini.


No comments: